Ne pojdimo spat jezni

Odnosi tudi med poletjem ne počivajo. Morda se celo kaj bolj jasno pokaže kakšna ranjenost, zamere, pomembna postane veščina sodelovanja pri dogovorih o načinih preživljanja prostega časa …

“Jezite se, a nikar ne grešite; sonce naj ne zaide nad vašo jezo” (Ef 4,26).

Preprosta človeška modrost, tradicija in duhovnost nam pove, da počitek, ki je bil pospremljen s prepirom, ne more biti pravi, miren nočni počitek. Naslednji dan se ne smao zdi, ampak je tudi res, da prepira, vsaj nekje na tihem, še ni izzvenel. Pogledi so drugačni, bolj previdni, besede izbrane. Ali pa se prepir ponovno razplamti …

Stare modrosti tu in tam tudi kdo razišče.

Navezanost, konflikt, reakcije

Raziskovali so kakšne kratkoročne in daljnoročne učinke imajo vsakodnevne pozitivne ali negativne interakcije med partnerji. Poiskali so povezanost med konfliktom med partnerjema in med aktivnostjo HPA osi, razpoloženja in težav s spanjem naslednje jutro. Posamezniki, za katere je v odnosih značilno manj izogibanja, imajo po prepirih naslednje jutro več negativnih učinkov. Tisti, ki so bolj izogibajoči, teh učinkov nimajo. Prepiranje na splošno povzroča težave s spanjem, vendar le tistim, ki so v odnosih bolj tesnobni. Prepiranje je bilo tudi povezano z zvišanim stresnim hormonom kortizolom pri ženskah z visoko anksioznostjo. Iz rezultatov raziskave lahko sklepamo o biopsiholoških poteh preko katerih odnosi vplivajo na z zdravjem povezano telesno in umsko delovanje.

Še nekaj o stiluih navezanosti, ki si jih lahko z malo znanja angleščine tudi sami izmerimo: https://www.psychologytoday.com/tests/relationships/relationship-attachment-style-test.

Vir: Stili navezanosti v odraslosti

pripravila: mag. s. Polonca Majcenovič, terapevtka