Kako se soočati s tesnobo ob koronavirusu

Medtem ko se število okuženih in število smrtnih žrtev novega koronavirusa (Covid-19) povečuje zaradi globalnega širjenja, se lahko tesnoba tesnobnih klientov še poveča. Tesnoba se poveča zmeraj, kadar se soočimo z ogroženostjo zdravja. Opazovanje ljudi pri nakupovanju v trgovini mi je dalo vedeti, da se tesnoba med nami povečuje. Gospa, ki mrzlično odpira vrata hladilnikov, neskončno dolgo izbira izdelke, včasih kar obstoji pred polico in strmi, kot da se je izgubila v svojim mislih in ne ve kaj naj, njen obraz je poln groze, oči izražajo strah. Tesnobi zaradi koronavirusa so še zlasti izpostavljene osebe, ki so bile že prej tesnobne. Na spletu in drugje prebiramo članke, ki pomirjajo, spodbujajo, drugi nas strašijo. Komu in čemu verjeti? Ostaja pa negotovost v katero smer se bo vse skupaj odvijalo in kako bomo zmogli.

Kako se spoprijeti s tesnobo, ki nastaja v trenutnem položaju zaradi koronavirusa?

Razumimo kakšne možnosti imamo za okužbo

Pogosto doživimo prave sunke tesnobe, ko verjamemo, da je grožnja neposredna in neizogibna. Glede na obsežno medijsko poročanje o koronavirusu se kaže, da je splošno tveganje za okužbo zelo veliko. Dobra praksa za zmanjšanje tesnobe je razumevanje verjetnosti, da bo naš strah postal resničnost. Majhna verjetnost zmanjšuje tesnobo. V ta namen spremljajmo informacije na spletni strani NIJZ.

Kaj lahko storimo

Nenehno poročanje o širjenju koronavirusa nas lahko naredi nemočne. Mogoče se komu zdi, da sam ne more ničesar ukreniti. Takšna drža bo samo še povišala tesnobo. Vzemimo si trenutek in poglejmo kaj lahko ukrenemo. Za večjo varnost in zaščito svojih bližnjih, lahko naredimo nekaj korakov. Če ukrepamo, ne zmanjšamo le možnosti, da se okužimo. Čutimo tudi več moči in občutka nadzora nad grožnjo. Na spletni strani NIJZ najdemo uporabne nasvete kako ravnati.

Povečamo veščine soočanja

Za obvladovanje tesnobe je ključnega pomena uporaba zdravih veščin obvladovanja tesnobe. Uporaba spretnosti obvladovanja postane v času povečanega stresa še bolj kritična.

Vaje:

– Zapisovanje mojih misli in občutkov

– Vaje za globoko dihanje

– Meditacija

– Molitev

Ob tem lahko spremljamo mašo na spletu in druge dogodke, ki nam pomagajo ohranjati mir in povezanost. V času povečanega stresa lahko razmislimo o povečanju svojih sposobnosti obvladovanja, tako da jih pogosteje uporabljamo. Na primer, če običajno telovadimo trikrat na teden, bomo morda razmislili o dodatnem dnevu, da bomo lažje obvladali tesnobo. Če običajno izvajamo vaje za globoko dihanje zjutraj in ponoči, bomo morda razmislili, da med kosilom dodamo še tretjo vajo. Pri poslabšanju telesne ali duševne bolezni povečamo ali prilagodimo odmerek zdravil. Povečamo lahko tudi odmerek veščin soočanja s tesnobo.

Omejimo uporabo medijev

Ne pozabimo, da se mediji ukvarjajo s pridobivanjem denarja. Njihov cilj je pridobiti dobre ocene. Posledično morajo njihove novice v nas sprožiti čustven odziv. Če želimo biti na tekočem z najnovejšimi novicami, povezanimi s koronavirusom, ne poskušajmo kar naprej iskati posodobitev po internetu. Namesto tega sledimo verodostojnim virom, kot sta NIJZ, WHO …

Prepoznajmo ceno tesnobe

Naši možgani se res dobro osredotočajo na potencialne grožnje. To počnejo za nas z evolucijskega vidika. Niso zasnovani tako, da bi nas osrečevali. Namenjeni so temu, da nas zaščitijo z iskanjem potencialnih groženj in ustvarjanjem hipotetičnih scenarijev “kaj če”. Kot rezultat tega pogosto ne uspemo videti širše slike. Vendar pa nas veliko stane, če postanemo zaporniki tesnobe, ki izhaja iz širjenja koronavirusa. Življenje v strahu bo negativno vplivalo na kakovost našega življenja. Najti moramo ravnotežje med ustreznimi varnostnimi ukrepi za zaščito sebe in živeti polno življenje.

Sklenimo s spodbudo, da samo spoštujmo in upoštevajmo navodila. V primeru duševne stiske koga pokličemo. To so lahko bližnje osebe, ki jim zaupamo, lahko so duhovniki, redovniki, strokovnjaki za duševno zdravje, v hudih primerih pokličemo osebnega zdravnika ali celo gremo na urgenco. Zaradi koronavirusa moramo ukrepati drugače kot bi sicer. Pomembno je, da poiščemo pomoč.

Pokličete lahko tudi v Družinski center mir, če se želite pogovarjati s terapevtko: 070 597 899.

mag. s. Polonca Majcenovič

Prispevek sem pripravila glede na izhodišča članka How to Cope with Anxiety from the Coronavirus.

Call Now Button